Skolstart, tillbaka på uni! ..och sjuk..

Ja, nu är man inte föräldraledig längre. Det är pappsis tur nu.
På gott och ont.
Det är jätte spännande att vara tillbaka i skolan, träffa massa nytt folk och få göra annat än gulli-gull-bebe-gull-gull.
Men jag saknar ju Elly och Nadja så mycket! Och bebe-gulli-gullet.
Jag får helt enkelt trösta mig med att vi har väldigt få föreläsningar, 2 halvdagar i veckan + ev grupparbete.

Det är social omsorgsvetenskap C-nivå jag läser, vilket innebär att jag ska skriva c-uppsats sista halvan av teminen.
Egentligen skulle jag läsa:
1. organisation, administratin och ledarskap A-nivå, 30hp.
2. Social omsorgsvetenskap C/3, 30hp.
3. Verksamhetsförelagdastudier, 15hp + personalpolitik och personaladministration 7.5hp , ekonomi och förvaltning 7.5hp.

Men p.g.a. att sociala omsorgsprogrammet håller på att avveklas och ersättas med socionomprogrammet så fick jag ändra ordning till:
1. Social omsorgsvetenskap C/3, 30hp.
2. organisation, administratin och ledarskap A-nivå, 30hp.
3. Verksamhetsförelagdastudier, 15hp + personalpolitik och personaladministration 7.5hp , ekonomi och förvaltning 7.5hp.

Så att jag skulle kunna skriva uppsatsen med social omsorgare.
Det passar mig perfekt. Skönt att skriva uppsats så länge tommy är hemma.

Men jag är så TRÖTT efter första skoldagen. Jag hoppas att det är spänningen inför nya klass och allt sånt som är orsaken för så här sliten orkar jag inte va varje dag. Jag skulle kunna somna rätt upp och ner, här och nu.

Kanske beror det på förkylningen också.
Vi är sjuka allihopa. Det började med att näsan rann på Elly och Nadja, i fredags var det nog, och de sov jätte dåligt.
De har aldrig varit sjuka förut så det kom som en överraskning.
Vad dum jag var som sa "Elly och Nadja har aldrig varit sjuka", i torsdags. Det fick man ju äta upp på fredagen. I min familj får man uppenbarligen inte säga sånt utan att omedelbart straffas av högre makter.
I går började jag känna av halsen och idag har tommy också fått ont. Det är ett jätte knepigt halsont. Känns som glödande grus. Men Elly och Nadja verkar vara på bättringsvägen i alla fall, så det kanske är snabbt övergående.
Vill inte vara sjuk! Jag skyller på öppna förskolan och skumt väder.

För att ytterligare ta ner min fysiska hälsa några nivåer så har jag ett en halv cm stort jack på insidan av underläppen.
Det kan ju bli så att om man biter sig i läppen/kinden en gång så svullnar det lite och leder till att man biter sig fler gånger på samma ställe, ni vet? Så blev det för mig. Fast typ 100 gånger mer avvancerat än normalt.
Jag har nog bitit mig ca 50 gånger på samma ställe. Det verkar tyvärr som om mina (vampyr-) gaddar håller på med någon typ av hämd aktion mot det lilla stackars försvarslösa biten hud mittemot. Nu har jag ett gigantiskt hål där.
Jag kan knappt röra munnen, inte slicka mig om läpparna och verkligen inte äta med tanke på att jag dessutom har ont i halsen.
Ja, det är på det hela taget riktigt synd om mig!
Sår i munnem har jag dock en ganska gedigen erfarenhet av. Jag vet inte varför jag verkar begåvats med denna "talang". Men på ett eller annat sätt så lyckas jag att endera genom någon typ av olycka slå/rispa upp ett sår eller bita mig själv. Jag kan lätt komma på minst 5-6 olika tillfällen liknande detta. Vi det här laget är jag tämligen säker på att det pågår en inre strid av kanebalistisk karaktär i min munnhåla. Fy vad ont det gör! Det är faktiskt det värsta vardags-ontet jag vet.
Gahhh.... sova!



Ps. Min älskling och faderna till våra barn är numera (färdig-) utbildad tanghygienist. Grattis!!! ds.

Kommentarer
Postat av: Emma med trippeltrubbel

Stackars er, jobbigt när alla är sjuka. Krya på er allihop! OCh akta dig för att säga såna högmodiga kommentarer, helt klart något som anser du var för kaxig och snabbt slängde lite förkylningsbaciller på er.

2008-08-26 @ 09:24:01
Postat av: Hannah

Inte får du väl reta upp de högre makterna med sådant snack =P



Du kommer säkert komma in i kombinationen skola/småbarn så småning om och vara lite mindre trött. Det kanske till och med blir lättare med skolan när du tvingas plugga mer effektivt när du väl har tid?



Haha, jag kan lugnt säga att jag håller med om att mun/läpp ont är den värsta vardagssmärtan =)



Hälsa Tommy och gratulera så mycket till sin nya tandhygenist-titel!

Kram kram!

2008-08-26 @ 15:57:01
Postat av: Jenny

Känguru-bärselen sändes tillbaka på en gång när jag fått den, kändes inte alls praktiskt trots allt. Dessutom var maxvikten 15kg totalt, man pallar ju inte mer framtill innan man vickar över ;) Och den selen är för liten nu i så fall. Vi hade nya Synergy-selen från BabyBjörn ett tag men de krävde inte att bli burna så värst så selarna är sålda.

Postat av: Jenny

Det kanske kommer senare... Isabella vill bli buren nu men hon är oxå väldigt framåt och vill upptäcka saker och allt ser man inte i vagnen. Har kikat lite på en Beco butterfly men bara om jag hittar en begagnad. Annars får det bli att ha ett barn på höften, det är oftast inte långa stunder man bär men de börjar ju bli tunga ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0