Tvillingkärlek

Hänger ni med? Jag skriver nya inlägg hela tiden. Men det är bara det att jag har så mycket på hjärtat just nu.

Äntligen så har jag fått in en film när Nadja pussar Elly. De brukar gosa längre. Men man får väl nöja sig med det lilla man lyckas fånga. Än så länge är de inga linslusar.. om det inte räknas att äta kameran. På det temat har vi skapat en högst konstnärlig filmserie, Elly och Nadja - ur en mobilkameras perspektiv. En tragedi i 3 delar.
Men åter till denna film..

Ber om ursäkt för den dåliga kvalitén (fattar inte varför det blev så på youtube, den är inte så kass i orginal) och för min prata-med-bebisarna-röst (fast jag lär ju knappast va den första i världen med "är det verkligen så jag låter"-ångest).
Det viktigaste är ändå att de är sååå söta... (Ha ljudet på så ni hör Elly skratta)


Puss syster



15 min innan konsum stängde fick jag ett akut souercream and onion-chips och citron begär...

Recept för de som missat denna ljuvlighet:

  1. Häll souercream and onion-chips (OLW) på en tallrik.
  2. Dela en citron.
  3. Gröp ur citronen med en sked eller pressa ur saften och häll den över chipsen.
  4. Se till att alla chips blir ordentligt indränkta.
  5. När chipsen antagit rätt konsistens dvs. blöta och sladdriga är de redo att avnjutas. Ät dem med fingrarna.
  6. Serveras med ett stort glas vatten.
Gotti gotti! Men tandhygienist tommy uppmanar alla att hålla sig borta från tandborsten i minst en timme efteråt då detta sliter enormt på emaljen. (Fast han säger det inte fullt så surt som de läskiga tanterna i reklamen)

..så jag traskade dit. På tillbakavägen upptäckte jag detta:



Ett UFO?
Nja, jag skulle tippa på en regnbåge. Men den hade en lite konstig färg?
Är det någon som vet varför regnbågar ser ut att vara en båge?
Jag har ingen aning. Jag skulle kunna redogöra för Antonowskys KASAM i sömnen, men inte tusan vet jag ett skvatt om regnbågar. Bör man skämmas? Jag skyller på att det inte är mitt område.

De på konsum börjar nog undra vad jag är för typ igentligen. 3 gånger den senaste veckan har jag kommit dit utan pengar. Första gången när tommy var på sjukhuset och han hade mina kontanter och mitt konto hade runnit slut (jag hade glömt föra över från mitt andra konto), andra gången då jag hade kontanter men drog det tomma kortet (hade inte fyllt på än) av gammal vana och tredje gången idag när jag glömt kortet hemma i kortläsaren.
Jag tycker att det är så jädra pinsamt. I de flesta fall där köp inte går igenom så rör det sig ju säkert om såna här situationer där man t.ex. missat att föra över pengar.
Man känner sig ju ändå lite som:
"Hej-jag-har-bränt-alla-pengar-men-försöker-handla-ändå
...."
Plussa dessutom på en tvillingvagn med två gnälliga tvillingar i så är det bara att fortsätta: "..och-nu-får-jag-föda-mina-barn-på-vatten-och-mögliga-mariekex."
Så nu är det skärpning! Om jag så ska limma fast kortet.

Tillbaka till citroner.
Nu vet vi helt säkert att Elly och Nadja är mina! Jag lät dem smaka på citron häromdagen. Jag trodde att de skulle rygga undan direkt. Men båda var helt tokiga i det och ville inte sluta slicka på citronen. Tur att de inte kunde få i sig så mycket i alla fall. Vet inte hur bra det är för känsliga bebis magar.
Elly visade ytterligare prov på vårt släktskap idag. Tommy bjöd på sin banan och Elly var minst sagt skeptisk till denna frukt. Nadja tyckte däremot det var smaskens och bet stora bitar som hon tuggade i sig.
Men Elly kommer nog komma på bättre tankar. Hon brukar va lite skeptisk först, men sen mjuknar hon.
Det va lika med rån och smörgåsar. I början var hon jätte rädd för dem började lipa så fort hon fick en i handen. Men nu äter hon minst lika bra som Nadja.

Nej, nu ska jag ta mig ann de citronindränkta chipsen.

Kommentarer
Postat av: Syrran Kicki

Va roligt du skriver!

Tänk vad dom leker gosigt tillsammans.. det måste ju vara jättekul att vara tvilling ju =)



2008-08-19 @ 11:46:12
Postat av: Malin

Jag kan inte göra annat än att hålla med syster ovanför, det är alltid så kul att läsa dina inlägg :)



Ang. regnbågen så är det ju ett optiskt fenomen och skulle säkert vara en ring om det inte var mark ivägen. Typ som när det blir ringar runt månen. Månringar ser ju inte ut att vara i färg men skulle säkert vara det om vi hade haft fungerande färgseende i mörker. Höh.. tror jag. Jag bara spånar nu men det låter rimligt! ;)

2008-08-23 @ 14:55:01
URL: http://mjaui.blogg.se/
Postat av: Sandrah

Fick du chipsen utan pengar? ;)

2008-08-24 @ 13:10:24
URL: http://sandrah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0