Grillfest!

Nja, för de andra i alla fall. Jag åkte dit förs efter att Nadja somnat och missade därmed den första delen av ordet. Men det var trevligt ändå. En mycket stillsam tillställning på 6 personer utanför kronoparkens studentbostäder. Jag har ju inte kommit ut så ofta. Dels för att jag inte velat vara ifrån Elly och Nadja och dels för att det har varit lite knivigt att genomföra. Men efter att de har somnat så är det lättare och jag behöver inte känna att jag missar något eftersom de ändå bara sussar som två klubbade sälar. Eller en av dem iaf. Elly bjöd Tommy på sitt förträffliga sällskap ända fram till halv elva. Vilket han var måttligt road över.
Men kvällen var kul. Förutom att jag inte fick åka buss på ungdomsbiljett. Då och då är mitt kort inställt på det om jag glömt att ändra (när man pendlar mellan att använda periodkort och kontantkort så blir det så pga det är olika åldersgränser) och det har alltid gått obemärkt förbi. Nu var det en sån situation och jag hade inte använt kortet sen förra sommaren. Men nu fick jag plötsligt ett "-Det här är inställt på ungdom. Det ska du väl inte ha?"
Förvånad och generad kunde jag inte annat än att pipa fram "-Nej, jag har inte använt kortet på jätte länge."
Syns det så väl att jag inte är under 19?
Nåja, det är kanske bara att acceptera. Vi får låtsas att det är mina nyvunna mamma visdom som lyser igenom.


Gammel som gata?


Nu är friden över. De ålar sig fram som två synnerligt kvicka larver. Det tar bara några få minuter för dem att korsa vardagsrummet. Duktiga tjejer, men fy vilket jobba att hålla koll på dem. Vår lägenhet är ju inte så värst barnsäker än.
Nu har Elly också börjat ställa sig på knäna. men det är oftast i kombination med kravlandet. Nadja står jätte bra på knäna men de senaste dagarna har hon föredragit en annan variant:




Ja, just det. Jag har ju skrivit om Ellys och Nadjas pilla-på-allt-mani. De är verkligen inte dumma när de vill ha något. Nu räcker det inte på långa vägar att lägga sakerna bakom något för att få ha det ifred. Nej, finns det innom nåbart avstånd så letas det fram. Man kan verkligen se hur de små hjärnorna arbetar för att tillfredställa deras girighet.
En favorit är leksakslådan. Vi har haft en upp och nedvänd pall på golvet för att samla upp alla leksaker i och ni kan tänka er glädjen när de upptäckte den. Både en utmaning och skojiga leksaker!
Det var Elly, som alltid haft ett gediget intresse för leksaker, som upptäckte den först. Men Nadja kom på att den gick att välta så att det var lättare att skyffla ut leksakerna.
Det ser så roligt ut när de är där ock gräver och väljer vad som är värt ansträngningen att ta upp.
Här är Elly in action:




Kommentarer
Postat av: Moster C

JÖSSES AMALIA, är det armhävningar Nadja gör?!!

2008-06-09 @ 17:45:48
Postat av: Moster C igen

Bra inlägg förresten, mkt text o foton det gillar vi :)

2008-06-09 @ 17:46:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0