Grattis älskling!

Det känns lite fel. Vi har all anledning att fira.

1. Det är midsommar.
2. Tommy fyller 25 år.
3. Jag har namnsdag.
4. Vi har varit tillsammans i 4,5 år i morgon.
5. Både Elly och Nadja somnade kl 20.30.

Men vi gör inget speciellt (förutom lite godare middag) och vi har inte ens fått tag på en anständig tårta.
Fast det känns lugnt för min del. Jag har aldrig varit bra på att fira midsommar ändå och nu på äldre dar så är ju utbudet ganska begränsat. I alla fall om vi alla ska delta. Men en prinsesstårta hade jag inte tackat nej till.

För vår del är det tur att vädret är så ostadigt. Vi kan lugnt sitta här hemma och tänka  på hur alla midsommarfirare våndas över om det blir regn eller inte:P

Nja, nu när gubben blivit gammal kanske det är dags att se sig om efter lite yngre:-P Hela 25 jordsnurr, halva vägen till 50. Men han håller nog ett tag till. Även om jag misstänker att hans omdömme blivit lite naggat i kanterna. Han gick nämligen på betaltestet "livsprognosen" i dag. Ajdå! 149 spänn fattigare om han inte lyckas bestrida det.
Men hur som helst önskar jag älsklingen ett fint 25 årigt år och hoppas att mina presenter kommer till användning.


Elly med födelsedagsbarnet efter vår promenad.
Nadja kunde tyvärr inte vara med då hon sussade i vagnen.

Här hemma så är det pest och pina. Fast av ett positivt slag. Nu tar de sig verkligen fram. Nadja kryper och Elly krälar. Dumma oss som knappt barnsäkrat något. Nu är det vi som få lida. Vi måste alltid ha stenkoll på vad de sysslar med.
Kuddar och sånt vi stoppade upp dem med tidigare ser de numera som en hjälp att nå ännu högre.
Båda kan sätta sig upp själva. Men Elly är nybörjare och Nadja har tagit det till mer avvancerade nivårer. Hon kan även ställa sig på knä och hålla i sig mot bord och dylikt. Därför har vi även sänkt sängarna.

Nadja håller förövrigt på med en massa konster just nu. Här är en favorit:



Kommentarer
Postat av: Tommy

Japp jag är 25 och fortfarande inte ett år smartare än vad jag va i 6:an uppenbarligen;) Men jag kan odla skägg iaf:P Puss älskar dej + bebusar:D

2008-06-20 @ 23:48:20
URL: http://visualwombat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0