Bajs

Idag har de små liven blivit något försummade. Men det var till förmån för deras (och vårt) välbefinnande. Vi har nämligen röljt upp ordentligt i deras rum. Dessutom har jag rensat bort alla min kläder som inte längre passar eller är för slitna/fula. Det blev sisådär 10 plagg kvar. Nja, lite mer kanske. Men det var inte mycket kvar i alla fall. Jag har ju knappt köpt några kläder på flera år. När vi försökte få barn så ville jag ju inte köpa särskilt mycket då jag ändå planerade att växa ur det. Så där gick det ju ett år. Sen var jag gravid i 9 månader och köpte bara mammakläder. De senaste 7 månaderna har jag ägnat åt att krympa så de lilla jag har köpt har blvit för stort eller är ammningskläder. Så det jag har är typ från gymnasietiden och de plaggen jag köpte tidigare i månaden. Lagom kul:-( Men det ger sig nog efter hand. Bara jag stannar på en komfortabel storlek och har lite tid över då och då.

På tal om storlek. Jag kommer passar i de flesta av mina gamla byxor (förutom några som är för tajta över höfterna) men kommer knappt i några gamla t-shirtar eller linnen. De är för korta på längden så att de visar magen. Så va de inte förr. Har jag växt på längden?

Men tillbaka till Ellys och Nadjas rum. Nu är det uppröjt och barnsäkrat. Så äntligen har vi ett ställe där vi inte behöver lyfta bort dem från farliga saker vareviga sekund. Härligt! Det enda som fattas är nya tapeter. De vi har är bland det fulaste världen skådat. Vi har försökt få till det sen förra sommaren. Inga problem säger värden. Men de har hela tiden andra projekt att pyssla med. Nu har de i alla fall sagt att vi ska få det till hösten eller möjligtvis i sommar om det regnar mycket (de håller på med fasad renovering). Så vi håller tummarna för det. Tapeterna vi har valt är inte kanon. Men vi fick inte så mycket att välja mellan så de får duga.


I går blev jag överfallen av två bestar:


De lever på hår.


Åh, det var så roligt idag. Det händer ganska ofta att någon av barnen eller t.o.m. båda två passar på att bajsa under måltiderna. Jag har läst att det beror på att bajs-reflexen kommer igång vid intag av mat. Vid det här laget är vi ganska härdade utan ser det mer som något lustigt eller jobbigt om barnet blir ledset än osmakligt.
Så idag gav Tommy dem lunch medans jag röjde upp i deras rum.

Så efter ett tag hör man Tommy mummla:
- Tänk att du Elly kan sitta här så obrydd och äta när matgästen till vänster om dig sitter och stinker bajs.
och så hör man från Nadja:
- Hump! (precis som hon ville säga "har du nån bättre ide eller!").
Då var det kört. Både Tommy och Jag började asgarva och de stackars barnen som inte var ett dugg beredda började stor böla. Hehe, det var inte lätt att sansa sig då inte.

Nästa matning höll jag i och då var det Ellys tur att skita. Men resultatet var i princip det samma. Tommy går förbi och viskar till Nadja:
- Jag tror matgästen till höger sitter och bajsar. Sen var det kört för min del igen. Mest med tanke på tidigare händelse. Tack och lov blev de inte lika skrämda.

När vi gjorde i ordning på rummet så hittade vi i en baby mössa som vi inte använt. Vi testade den på tjejerna och det kunde knappast bli sötare. Synd att den var för stor i vintras. Nu är det ju för varmt. Men vi fick åtminstone bildbevis på hur söta de skulle varit.



Toker (Elly)



En handfull Nadja.

Kommentarer
Postat av: emma

kul att du har blogg. :D

sussie hälsar och säger god natt. ;) vi är mätta på kebab vi. :D haha.

johanna hälsar också.

pöss-

2008-07-03 @ 01:05:11
URL: http://eembla.blogg.se/
Postat av: emma

hehe. tack. :P lite ovanligt med lugg. va så längesen jag hade det. hehe.

japp, bara semester. en vecka blir vi borta. ska bli riktigt nice. :D

hur är det med er då? :)

puss

2008-07-03 @ 21:27:48
URL: http://eembla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0