Shopping utan twinsen!

I dag har jag varit ute på stan och handlat kläder!!! Det är den 8:e gången jag är ensam sen tvillingarna föddes, men då är 4 av gångerna tandläkar och läkar besök. 

Det var faktiskt ganska skrämmande att gå själv på stan. Jag är ju van att gå bakom en stor kluns till vagn (och då menar jag verkligen stor, inte sånna där söta små dockvagnar ni med enlingar har). Så det känndes som om man plötsligt hängde helt löst ute i rymden, oskyddad och med dålig hållning. Dessutom är jag inte van att folk tittar på mig. Har jag med barnen så är jag ju osynlig för 9 av 10, för de tittar ju bara på Elly och Nadja. Så det var också lite ovant. Men jag vande mig ganska snabbt och på slutet kändes allt som innan. Jag är egentligen inte så här nervös utan det är nog en effekt av att man varit delvis isolerad i sin egen lilla bebis-värld.

Det var i alla fall väldigt skönt att få en paus i från alla som tittar, kommenterar och frågar om Elly och Nadja. Ibland är det trevligt och ibland är det jobbigt. När jag gick till stan sist så var de 5 st bara på vägen ner från herrhagen till centrum och när Tommy stod med vagnen utanför en affär så kom det 8 till. Men det var faktiskt ovanligt många. Det som jag blir mest irriterad på är att man hela tiden ord som; tvillingar, dubbelt, jobbigt, två osv.. när man passerar folk och ibland pratar de så högt och mycket att jag undrar om man är helt osynlig bakom vagnen. Då är det bättre att de kommer fram och pratar med oss eller väntar några sekunder tills vi är utom hörhåll. Men som sagt, oftast är det bara trevligt:-)

När jag promenarade ner till stan lyssnade på mp3n och det var så skönt. Jag har inte lyssnat så mycket på musik sen de föddes för det är ofta någon som ska sova och hörlurar går ju inte om man inte kan titta på dem hela tiden. Så även om jag laddade in låtarna julen 2006 så var det mycket uppskattat.

Jag gick i affärer ganska länge, mellan kl 14-16 och hittade massor av kläder. 4 linnen, 2 långärmade tröjor och 1 kjol. Allt som allt gick det på ca 600 kr så det blev ju ganska mycket för pengarna och jag behöver verkligen nya kläder. Jag har aldrig varit så att jag behöver köpa massa nya plagg varje månad. Men efter graviditeten behövdes det mycket nytt.. och det gamla måste ut. I mina garderober har jag nästan bara för små kläder och graviditets kläder. Nästa projekt blir att rensa ut det.

När jag var klar med köpen så träffade jag Marina en stund och sen gick jag hem. Jag kom hem ganska sen tror jag. Men Tommy hade skött om Elly och Nadja så bra så det var inget att oroa sig för. De hade käkat en massa gröt och haft trevligt. Men Elly och Nadja håller på med någon typ av sov strejk nu och vill inte alls sova på dagen. De kanske håller på att ändra rutiner eller om det är en effekt av att de sover bättre på natten. Irriterande är det i alla fall. Men det kanske går över, eller också inte. Hur som helst lär vi få reda på det tids nog.

Tack Tommy för att du gav mig lite ledigt i dag. Det var underbart att få lite tid för mig själv och för min garderobs skull. Jag älskar dig!

image7

Här är den omtalade "lilla" vagnen.

image8
Mysigt inuti.


Men den är faktiskt ganska smidig med svängbara framhjul.
Nu har vi dock tagit bort liggdelarna och satt ditt sittdelarna. Så nu sitter de upp, framåtvända. Det har gått jätte bra och de är mycket mer nöjda nu när de kan välja mellan att sitta och ligga. Den blev dessutom 10 kg lättare när vi tog av liggdelarna. Det tackar vi inte nej till.

Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Malin

Åh vad bra att du fick en del köpt då :) Jag skulle också behöva ta mig ner till stan, riktigt allt kan ju inte köpas via nätet.

Jag kan tänka mig att man känner sig lite exponerad utan barnvagnen. Jag känner mig alldeles naken bara av att sluta använda halsduk när det blir för varmt.
Jag -Kan man ha halsduk på sig ute nu?
Henrik -Nej malin, det är s-o-m-m-a-r.
..hela tiden ;)

2008-05-19 @ 23:16:48
URL: http://mjaui.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0