Ärtan, pärtan, pirum, parum.

Några andra tvillingföräldrar tipsade oss om att ge koka ärtor (majs eller vad som helst) i en tallrik med sugpropp till Elly och Nadja. Om vi vill ge dem något att greja med när vi behöver lite lugn och ro.
Jag har inte fått tag på några sådana tallrikar tidigare (en vanlig tallrik skulle ligga på golvet direkt). Men i dag var jag nere och köpte en varsin till dem, Spöket Laban och Mumin.
Så när vi skulle äta middag fick de en varsin portion ärtor att pilla med. I vanliga fall sitter de och är uttråkade vid bordet eller gör det till en sport att försöka få tag i vår mat. Så det var ett ypperligt tillfället.

Det här blev resultatet:



Och det här:

(jag vet, läskig plastmatta)

Lyckad plan alltså. Ja, förutom sopbortsningen efteråt då;-)


Idag har jag även varit i skolan och på öppna förskolan.
Elly är förresten glad igen. Jag tror det var mycket uttråkning och understimulering som besvärade henne. Nu är hon sitt vanliga mysiga jag igen. Hon traskade massa gå-vagn på öppna förskolan idag.
Både Elly och Nadja har förresten varit extra mysiga den senaste tiden. Jätte goa och pussiga. De har kanske börjat sakna mig nu när jag är på universitetet en del. Vem vet?
Men de har inte haft några problem med att vara hemma med Tommy. Förutom möjligtvis när jag kommer hem. I dag sa jag bara hej och gick direkt in på toaletten och då blev Nadja jätte ledsen och ställde sig vid dörren och tjöt. Hon ville kanske inte att jag skulle försvinna igen så snart? Eller om det bara är önsketänkande från mammsens ego?

En glad Elly:




Nadjas första tuppkam:



Elly får nöja sig med sin svans i nacken tills vidare. Men den börjar bli imponerande lång.

Det var allt för i kväll. För jag behöver verkligen SOVA... och käka glass.


(pssst.. damerna hälsar tvillinggrabbarna ett stort grattis på halvårs dagen)

Kommentarer
Postat av: Emma m tvillinggrabbarna W o V

De hälsar och tackar så mycket! Vilka fina bilder du har på dina tjejer! Jättemysiga sovbilder. Nu börjar de bli bättre från förkylningen, bara lite snuva kvar, så snart kanske vi kan ta en dejt igen om ni vill och kan.

2008-09-04 @ 07:55:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0