Överallt.

Elly och Nadja är helt galna numera. Det finns inget i vår lägenhet från golvet och 1 meter upp som inte har pillats på.
De drar runt som två yrväder och bryr sig föga om de får några blåmärken på köpet.


Nadja på väg ner för sängen. Tog den slut där?




Elly goes toy diving




En dag gick jag runt och städade med dem i bakhasorna. Jag tyckte att det gick ganska bra.. tills vi gick in på toaletten. En blick bortåt och toalettrengöringen fick sin beskärda del av knubbiga bebislabbar och pappersrullen blev smakad på. uuh.


Det bästa med tvillingar:
- De är överallt.

Det sämsta med tvillingar:
-De är överallt.


8,5 - 9 månaders framsteg:

  • De står upp mot allt och nu kan de även gå längs med möblerna. De kan sätta sig ner igen (ja, ner kom de ju förut också enligt "lagen om att allt som kommer upp kommer ner". Men nu gör de det utan att slå halvt ihjäl sig).
  • Försöker stå utan stöd.
  • Klättrar relativt obehindrat ner från den tidigare nämda sängen (på 3 dm).
  • Smackar med läpparna om man frågar dem vad sillen säger.
  • Nadja kan vinka (men Elly gör det nog snart hon med).
  • Pussas (brukar dock bli en ganska slemmig historia).

Våra bebisar har blivit vertikala.




Elly och Nadja har börjat med en sak som är sååååå söt. Om Elly ligger på rygg så kan Nadja komma fram och pussa henne = gnugga sitt ansikte mot hennes och ev försöka suga på henne.
Då börjar båda fnissa alldeles hysteriskt och de kan hålla på så flera minuter.
Sådana stunder är man verkligen lycklig över att de är två.

På tal om det.. Vad gör egentligen enlingar? Jag har så svårt att föreställa mig. Elly och Nadja hänger ju jämt ihop och finular tillsammans. Ja, de är ju med oss också. Men de leker ju med varandra på ett annat sätt, otvunget och på lika vilkor. Vad gör en enling? Finular den själv?

Jag vet inte om jag har nämt det tidigare. Men för ett tag sen köpte vi ett par badstolar av en annan tvillingmamma. Nu kan Elly och Nadja bada själv utan min inblandning. Jo, jag är ju förståss där hela tiden. Men jag slipper att vara i badkaret. Jätte fiffigt! Men jag gissar att de snart kommer komma på att de kan klättra ur dem och då är de för farliga.

Elly och nadja demonstrerar.



Efter badet...



...måste Elly bli torr..



..och Nadja med.


I går var ett stort dygn..

Inte minst för att det var dåligt väder och vi hade slut på (gott) té. Eftersom jag inte kunde brygga mig en kopp, bryggde jag en kopp på mig. Efter att jag dragit färdig steg jag upp med nya insikter om att bröst ser en anning bättre ut två cm under ytan. Men vad tét smakade får vi aldrig veta då det inte tordes finnas någon så modig provsmakare.

Men mest för att det var första gången både Elly och Nadja sov hela natten. De somnade 21, vaknade till 06.30, men sov vidare till 07.30. Jätte skönt för oss. Hoppas att det fortsätter så. Jag är så trött på att aldrig sova tillräckligt länge i sträck.

På tal om sömn..

Vissa (Nadja) tar till alternativa metoder för att sova gott.



Elly har jag b.la hittat sovandes på mage med ansiktet inkört mellan spjälorna. Men det är ont om bildbevis.
Bebisar ser ut att sova så skönt.


Nej nu är det dags för oss också att sussa. Gokväll.

Kommentarer
Postat av: Tommy

Vertikala monster är vad dom är! Kan inte sluta tänka på låten "there she goes" Så fort dom drar iväg.

http://www.youtube.com/watch?v=qxThvhtoqG8

2008-08-06 @ 23:02:15
URL: http://viasualwombat.blogg.se/
Postat av: Hannah

Hej!

Tack för senast, det var riktigt trevligt (som alltid)!

Vad söta de är och vad roligt du skriver. Sitter här och kan inte sluta skratta. Du får inte glömma bort att tala om att Elly snart kan klappa händer till den där sången, "Klappa händerna när du är riktigt glad" =)

Ni har tur som har så söta ungar!

Hälsa alla! Vi hörs!

Kram

2008-08-07 @ 18:26:27
Postat av: Malin

Aw.. gullungar <3

2008-08-11 @ 17:50:28
URL: http://mjaui.blogg.se/
Postat av: Emma m tvillinggrabbarna W o V

Hej! Hittade hit via fl, kul att se dina söta tjejer! Såg dina smarta badstolar, de verkade praktiska för att bada två på en gång. Var får man tag på såna?? Allt som kan förenkla livet med två (tre) är värt att prova!

2008-08-12 @ 09:38:31
URL: http://trefaldig.babyblogg.se
Postat av: Syrran Kicki

Saknar ord!! Tänkte komma hem nästa helg om det passar. Kram på er alla =)

2008-08-13 @ 16:48:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0