Tvillingarna regnar bort.

Se det snöar! Eller ja, det snöblandat-regnar åtminstone. Men det är illa nog för att vara mitten av maj. Jag skulle egentligen på utflyckt till mariebergsskogen men de planera skrotades redan vi första droppen. Vi har inget regnskydd till barnvagnen så jag tror att det hade blivit lite väl fuktigt för tjejerna. Men det blev en liten utflyckt för mig i alla fall. Jag åkte med en kompis till Babyproffsen för att köpa ett regnskydd till vagnen (att vi behöver ett sådan har vi ju redan konstaterat). Men Babyproffsen hade redan stängt för dagen så det blev inget med det heller. Men lite nya bebis kläder fick jag i alla fall ihop. Så dagen var ganska lyckad ändå.
Önskar bara att jag kunde hitta några kläder till mig själv också. Det känns inte riktigt ok att gå runt i kläder som är minst 2 år gamla. När vi planerade barn så köpte jag visserligen lite nytt. Men inga större mängder då jag ju planerade att växa ur dem ganska snart och sen när jag väl blev gravid så var det ju bara mammakläder som gällde. Så nu består min garderob av de enstaka jätte gamla plaggen som fortfarande passar. Men jag ska ta tag i det där. Bara jag lyckas jobba upp lite ork. Jag tillhör nämligen en av de där (få) som inte gillar att handla kläder till mig själv. Men gärna till barnen!

På tal om kläder... Jag har ju några favvisar här:

image3
Sältryck kan aldrig vara fel.

image4
Finska flickor! Mamma köpte de fina mumin bodysarna när hon var i finland.
Hehe, bara jag som tycker det ser ut som Elly just har gett Nadja en spark där bak?

image5
Deras absolut coolaste kläder (tack Malin). Och Nadja verkar ju fatta det här med att vara cool!


Kommentarer
Postat av: Hannah

Haha =) Vilka fina bilder!

2008-05-18 @ 10:25:20
Postat av: kicki

åh vad bra att du också har en blogg nu! men man längtar ju ihjäl sig totalt när man ser dom här bilderna ;)

2008-05-18 @ 14:27:28
Postat av: Mamma

Vad kul att ni gillade mumin-motivet, och vilka roliga bilder på flickorna!!
:)

2008-05-18 @ 18:08:53
Postat av: Linda

Kicki: Så du har också hittat hit:-)

Mamma: Ja, jag gillar dem jätte mycket och på babysången så var det flera som kom och sa att de var fina. I kväll har Nadja och Elly på sig de rosa pyjamasarna du köpte. De är också fina.

2008-05-18 @ 22:50:42
Postat av: Malin

Hihi.. Elly borde köra nosferatu-minen när hon har på sig den här ;)

Du får jättegärna låna kläder av mig! Jag har (för ovanlighetens skull) ett överskott som börjar kännas lite obehagligt då jag inte har tillfällen att använda det. Det finns allt plagg här som skulle funka i tuttregionen på dig nu också :)

2008-05-19 @ 19:30:07
URL: http://mjaui.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0