Men de ÄR ju sötast.

I dag har Nadja krånglat så fort hon ska sova. Men så är det ju ibland och man kan väl bara hoppas att det inte är bestående. Elly har börjat lägga sig senare å kvällarna. Men hon verkar trivas med det så man kan väl inte göra så mycket annat än att säga adjöss till våra långa kvällar av egentid.
Annars är det ganska lugnt med tjejerna. Det är avslutning på babysången på torsdag och jag hoppas förgäves att de ska ha lärt sig något nytt "trix" att impa med. En pojke har lärt sig krypa och minst en flicka har lärt sig sitta under perioden. Men det verkar inte vara så mycket på gång förutom det vanliga (dvs de försöker med det mesta i kryp och sitt väg). Fast Elly har i och för sig börjat jollra mer prat-likt. Hon låter t.ex.  nananananan och rör jätte mycket på munnen. Hehe, det ser lite kul ut. Men men, med nya trix eller ej så är det i alla fall sötast och gosigast! Undra om någon annan av föräldrarna skulle hålla med mig? Hehe, jag tror knappast det. Alla är väl sitt eget närmast. Jag gillade att Tommy envist försökte (läs försöker) övertyga oss om att "Jag kan verkligen se på dem helt opartiskt och de ÄR faktiskt sötare än alla andra barn". Jo, visst håller jag med om att de är de vackraste barnen världen skådat. Men att påstå att man som förälder kan se på sina nyfödda gryn helt opartiskt är nog en omöjlighet. Men det var sött tänkt älskling.
Vi har fortfarande inte vågat oss ur lägenheten. Vi är som sagt ett regnskydd kort. Så endera hoppas vi på torka eller skjuts till babyproffsen. Vi kan ju visserligen beställa också. Men en fraktavgift på 80 spänn är lite väl saftigt. Vi får se.
Nej nu är jag faktiskt trött och uttorkad. Trött för att jag alltid går och lägger mig för sent och uttorkad av okänd anledning. Jag har trott att det beror på amningen. Men nu ammar jag bara 1-2 gånger/dygn och mina händer ser likförbannat ut som russin.


image6
"Finns det ingen tutte tillgänglig så får man väl ta vad man har" - resonerar Elly.
Här var dom nog bara 3 månader.

Elly och Nadja gillar att äta på varandra. Först var de näsorna/huvudet som var illa ute (det tyckte väl det påminde om ett bröst) och nu är det händer och fötter. Tidigare idag så var det 3 händer och en mun på Nadjas vänster fot.

Vilken fin familj jag har.

Kommentarer
Postat av: Malin

Men ni får ju säga till om ni behöver skjuts! Henrik kan köra efter jobbet :) Det har inte storhandlats på
ett tag nu va?

Ni kanske skulle lära grynen levitera tills på torsdag? Hög imponeringsfaktor på det ;D

Ja dom ÄR sötast :)

2008-05-19 @ 19:16:42
URL: http://mjaui.blogg.se/
Postat av: Malin

Ja du menar den där flugosmätto som ser ut som ett tennisracket? Tar ni hand om spindlarna med den? En sån skulle nog funka, lite kort skaft dock.

Jag har inga problem med att spindeln passerar i dammsugarslangen, men jag är rädd att den ska krypa ut igen ;)

Jag har kläder som är lite för stora för mig också. Tradera vettu, ingen möjlighet att pröva kläderna innan.

2008-05-19 @ 22:56:42
URL: http://mjaui.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0